10 روش ساده برای درآمد زایی از شبکه‌های اجتماعی
  • شبکه های اجتماعی
  • کسب درآمد
  • فروشگاه اینترنتی
  • کالازینو
در تاریخ 1395/10/28

اگرچه مدت زمان زیادی از عمر شبکه‌های اجتماعی نمی‌گذرد، اما چند وقتی است که توانسته جایگاه خود را در میان مردم پیدا کند و تاکنون راه های بسیار زیادی برای درآمدزایی از این شبکه‌ها بوجود آمده است. موارد مشابه زیادی موجود هستند که توانسته‌اند حتی سرگرمی خود را تبدیل به یک کسب و کار کنند. در ادامه با 15 روش برای درآمدزایی از شبکه های اجتماعی آشنا خواهیم شد.

1- جلب توجه کاربران توسط شبکه Pinterest

سرویس پینترست، یک شبکه اجتماعی محبوب برای اشتراک گذاری تصاویر است. که هر کاربر می‌تواند عکس مورد علاقه خود را در پینترست به اشتراک و یا به اصطلاح پین کند.

شما نیز می‌توانید پس از ساخت یک حساب کاربری، با پین کردن تصاویری که توجه کاربران را به محصولات‌تان جلب می‌کند، در حوزه مورد نظر خود به فعالیت بپردازید.

2- ایجاد حساب کاربری فروشگاه‌تان در اینستاگرام

همانطور که می‌دانید، اینستاگرام یکی از پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده در ایران است. شما به راحتی می‌توانید پس از ساخت یک حساب کاربری، به تبلیغ برای کسب و کار خود بپردازید. البته رعایت چند نکته در اینستاگرام ضروری است که در آینده به بررسی جزییات آن خواهیم پرداخت.

3- فیس‌بوک و توییتر را فراموش نکنید

شما می‌توانید در فیس‌بوک و توییتر، توانایی خود در بیان یک موضوع و نگارش آن را نشان دهید. زیرا اولین تاثیرپذیری مخاطب از نوع نگارش شما شکل می‌گیرد. با انجام تبلیغات مختلف در فیس‌بوک می‌توانید محصولات خود را به کاربران این شبکه اجتماعی نشان دهید. نکته قابل توجه در شبکه‌های اجتماعی، توانایی حفظ مخاطب است! یعنی مطالب به کار گرفته شده باید به گونه‌ای باشد که کاربران شبکه‌های اجتماعی که عموما افراد عادی هستند، با آن ارتباط برقرار کنند.

4- نحوه نگارش متن

اکثر نویسندگان بر این معتقدند که موفقیت در بازاریابی وابسته به شبکه‌های اجتماعی است و در نتیجه آن، توانایی و سبک نوشتن، یکی از عوامل اصلی موفقیت یا عدم موفقیت یک برند محسوب می‌شود! پس نوع نوشتن در شبکه های اجتماعی همچون توییتر و فیس بوک دلیل قانع کننده ای برای اثبات این موضوع است.

5- مدیریت شبکه های اجتماعی

کمپانی‌های بسیار زیادی به دنبال فردی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود هستند. شاید در ابتدا انجام این کار هزینه‌بردار و بی‌فایده باشد اما اهمیت شبکه‌های اجتماعی در این است که به راحتی و بدون صرف هزینه خاصی می‌توان برای برند خود تبلیغات کرد و آن‌را میان مردم یک منطقه و یا حتی یک کشور جا انداخت. اما متاسفانه در برخی از شرکت‌ها (از جمله اکثر شرکت‌های ایرانی) از اهمیت این موضوع غافل هستند.

6- نوشتن مطالب به صورت طنز

اکثر کمدین‌های جدید از زمان ورود توییتر به زندگی انسان‌ها، نویسندگی به صورت طنز را آغاز کردند. علت این موضوع، تاثیرپذیری بیشتر استفاده از یک مطلب طنز 140 کاراکتری نسبت به یک مطلب عادی با همین تعداد کاراکتر است. 

پس اگر توانایی نوشتن مطالب به سبک کمدی را دارید، شبکه‌های اجتماعی دقیقا جایی هستند که شما باید در آنها بنویسید.

7- نوشتن خلاقانه

همیشه سعی کنید مطالبی که می‌نویسید تکراری و خسته کننده نباشد. یک راه برای فرار از این مشکل، خلاقیت به خرج دادن است.

نیل گیمن نویسنده خلاق انگلستانی، نمونه بارز این موضوع است. او در توییتر خود 12 سوال از مخاطبانش پرسید. ده‌ها هزار جواب دریافت کرد و به سلیقه خود برای هر سوال 1 جواب را انتخاب کرد و با الهام گرفتن از آن، یک داستان کوتاه نوشت.

شما نیز می‌توانید کارهایی از این قبیل انجام دهید تا توجه مخاطبان‌تان را به خود جلب کنید زیرا یکی از راه‌های ایجاد ارتباط با مخاطبان، درگیر کردن و به چالش کشیدن آن‌ها با موضوعات مختلف است.

پس سعی کنید به تمام موضوعات، خلاقانه‌تر بیاندیشید!

8- ساخت یک کانال یوتیوب و درآمدزایی از آن

نه تنها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توان به درآمد رسید، بلکه می‌توانید از طریق آن، خود را به عنوان یک پدیده مطرح کنید. نمونه بارز این مورد گریس هلبیگ آمریکایی است که توانسته تنها با استفاده از ویدیوهای خنده داری که هر هفته بر روی کانال یوتیوب خود قرار می‌دهد، چند میلیون مخاطب جذب کند و همچنین با استفاده از تبلیغات، درآمد قابل توجهی را به خود اختصاص دهد.

 

9- پست‌های خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید

با پرداخت هزینه اندکی می‌توانید پست‌های خودتان را در معرض دید کاربران بیشتری قرار دهید. این قابلیت تقریبا در تمامی شبکه‌های اجتماعی موجود است و می‌توانید با انجام این کار، تاثیرپذیری شبکه‌های اجتماعی در کسب و کار خود را ارتقا بخشید. همچنین به یاد داشته باشید که هزینه اندک آن در قبال دستاورد حاصل شده، بسیار ناچیز است.

10- از هنر خود کسب درآمد کنید

شبکه های اجتماعی مختلف نظیر اینستاگرام و تامبلر بهترین مکان برای اشتراک گذاری آثار هنری هستند. با انجام این کار قطعا مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار خواهید گرفت که در نتیجه آن کاربران بیشتری آثار شما را به اشتراک خواهند گذاشت. اگر پس از مدتی فعالیت، شاهد فراگیر شدن آثار هنری‌تان شدید، می‌توانید از طریق فروش آنها کسب درآمد کنید. برای انجام این کار تنها کافی است از فروشگاه‌های آنلاینی همچون Etsy یا Big Cartel استفاده نمایید. البته نمونه‌های ایرانی برای انجام این کار نیز موجود هستند که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به بام هنر، نگارخانه، گالری‌ها و نمونه‌های بسیار زیاد دیگر اشاره کرد.